پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250912
بازگشايي مدارس از آبان‌ماه تابع رنگ‌بندي نخواهد بود/ مدارس کم‌جمعيت در اولويت بازگشايي
تاریخ انتشار : 1400/06/13 10:58:33
نمایش : 1255
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بازگشايي مدارس از آبان‌ماه با اطمينان از سلامت دانش‌آموزان آغاز مي‌شود و به تدريج گسترش مي‌يابد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا کمرئي معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشايي مدارس اظهار کرد: شروع فعاليت آموزشي دانش آموزان از اول مهر به احتمال زياد به صورت غيرحضوري خواهد بود.
وي ادامه داد: بازگشايي مدارس از آبان ماه با اطمينان از سلامت دانش آموزان آغاز مي شود و به تدريج گسترش مي‌يابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌هاي متنوع حضوري و غيرحضوري (ترکيبي) انجام مي‌شود.
 
مدارس کم‌جمعيت در اولويت بازگشايي
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه دادد: بازگشايي مدارس سال گذشته بر مبناي رنگ‌بندي شهرها از نظر شيوع ويروس کرونا بود اما در حال حاضر اين موضوع تابع رنگ‌بندي نخواهد بود و سيستم هاي اجتماعي در تلاش هستند که سطح سرايت پذيري کرونا را به واسطه فاصله گذاري اجتماعي، کاستن از اجتماعات و واکسيناسيون کاهش دهند.
 
کمرئي خاطرنشان کرد: مناطق آموزشي که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس هاي با جمعيت کمتر دارد و امکان فاصله‌گذاري اجتماعي در محيط آموزشي آنها بيشتر است، در اولويت بازگشايي قرار مي‌گيرند.
 
وي عنوان کرد: بنابراين مدارس با جمعيت کم در مناطق کم جمعيت يا پيرامون استان‌ها در برخي شهرستان‌ها و مدارس روستايي در اولويت بازگشايي هستند. درضمن امکانات ديجيتال در اين مناطق کمتر است و بايد امکانات آموزشي بيشتري براي آنها مهيا شود.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشايي مدارس به تدريج آغاز مي‌شود، حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همکاري ساير مراجع بهداشتي پس از بررسي و تاييد اعلام مي کند که کدام مدارس با رعايت فاصله اجتماعي، کاهش تراکم دانش آموز در مدرسه و رعايت ساير پروتکل‌هاي بهداشتي نسبت به بازگشايي اقدام کنند.
 
کمرئي تاکيد کرد: در راستاي بازگشايي مدارس، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، فاصله گذاري اجتماعي و بهداشت فردي دانش آموزان و عوامل مدارس اصل اساسي خواهد بود.
 
واکسيناسيون بيشتر معلمان تا آبان انجام مي‌شود
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنين درباره واکسيناسيون معلمان و کادر مدرسه گفت: دوز اول واکسيناسيون معلمان با همکاري وزارت بهداشت تمام  و تزريق دوز دوم هم آغاز شده است.
 
کمرئي افزود: با افزايش سرعت واکسيناسيون اميدواريم در بسياري از مناطق تا پايان شهريورماه به نتيجه قابل قبولي دست يابيم.
 
وي بيان کرد: با توجه به فاصله دز اول و دوم برخي از واکسن‌ها و رعايت اين زمانبندي و عملکرد واکسن و توليد پادتن به مرور زمان نياز است، اما پيش بيني مي‌شود که تا آبان تعداد بسياري از معلمان واکسيناسيون را انجام داده‌اند.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملي که با دانش آموزان تناس دارند مانند رانندگان در سرويس اياب و ذهاب و ساير اعضاي مدرسه هم بايد واکسينه شوند.
 
کمرئي افزود: با توجه به اينکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسيب مي‌بينند و امکان دارد که ناقل کرونا براي والدين باشند، پيش بيني شده که تا زمان بازگشايي والدين هم واکسينه شوند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html